چارشین > وبلاگ > هنر > بزرگترین صادرکنندگان چرم جهان را بشناسید!

بزرگترین صادرکنندگان چرم جهان را بشناسید!

امروزه برخی افراد معتقدند هنگامی که صحبت از تجارت جهانی می‌شود، تجارت چرم حرف اول را می‌زند چرا که امروزه همه به مد و ست کردن لباس‌ها علاقه دارند و ترجیح می‌دهند که شیک به نظر برسند، پس تاجران هم از فرصت استفاده خواهند کرد تا سود بیشتری کسب کنند. از این رو در این مقاله به بزرگترین صادرکنندگان چرم جهان خواهیم پرداخت. در حال حاضر، ارزش تجارت صنعت چرم، سالانه بیش از 85 میلیارد دلار است و انتظار می‌رود که افزایش یابد. با افزایش جمعیت و همچنین درآمد سرانه، ممکن است کالاهای چرمی در تقاضای بالایی قرار گیرد.

صادرکنندگان چرم

ایتالیا همچنان بزرگترین صادرکننده چرم در سطح جهان است. عمده صادرات از کشورهای توسعه یافته در اروپا و آمریکای شمالی، به کشورهای تازه در حال توسعه مانند چین، کره جنوبی و مکزیک منتقل شده‌است. در حال حاضر، ایتالیا با 3.8 میلیارد صادرات چرم بر اساس ارزش، یکی از بزرگترین صادرکنندگان چرم جهان است. طبق آمار تجارت ملل متحد، ایتالیا نه تنها بزرگترین صادرکننده در جهان است، بلکه بزرگترین وارد کننده محصولات چرمی خام در سال 2022 است.

در عین حال، چین یکی دیگر از بزرگترین صادرکنندگان جهان از نظر حجم است که تقریبا 36 درصد از کل صادرات چرم در جهان را شامل می‌شود. با این حال، سهم صادرات جهانی چرم چین، رو به کاهش است زیرا تمرکز اقتصادی این کشور از تولید به بخش‌های خدماتی و فناوری پیشرفته تغییر کرده است. بقیه ده کشور بزرگ صادر کننده عبارت‌اند از: ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، بریتانیا، مکزیک، لهستان، پاکستان، نیوزیلند و کانادا. انتظار می‌رود که موقعیت آن‌ها در بازار تجارت جهانی چرم به دلیل فعالیت‌های صنعتی تولید چرم، با ترتیب عرضه مناسب باقی بماند.

ارزش صادرات بزرگترین صادرکنندگان چرم در سال ۲۰۲۰:

رتبه کشور ارزش صادرات به میلیون دلار
1 ایتالیا 3819.8
2 ایالات متحده آمریکا 1700.4
3 چین 909.1
4 کره جنوبی 509.5
5 انگلستان 338.2
6 مکزیک 316.9
7 لهستان 269
8 پاکستان 228
9 نیوزلند 179
10 کانادا 159

 

بزرگترین کشورهای تولید کننده چرم

رتبه کشور تولید سالانه (فوت مربع) سهم تولید جهانی
1 چین 6170 25٪
2 برزیل 2360 9.5٪
3 روسیه 1652
4 هند 1560 6.4٪
5 ایتالیا 1521 6.3٪
6 کره جنوبی 1140 4.8٪
7 آرژانتین 804 3.4٪
8 ایالات متحده آمریکا 719
9 مکزیک 642 2.7٪
10 ترکیه 529 2.2٪

 

چین

چین با تولید بیش از 6.2 میلیارد فوت مربع چرم در سال، یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده چرم در جهان است که بیش از 25 درصد از تولید سالانه چرم جهانی را تشکیل می‌دهد. صنعت چرم چین، به دلیل تولید پوست‌های سنگین برای تولید کمربند، بند و تسمه و همچنین به دلیل تولید چرم سبک برای تولید کفش، کیف و کت مشهور است. بیشتر تولیدات چرم چین از پوست گاو روشن حاصل می‌شود که تقریباً 40 درصد از کل تولید در سال را تشکیل می‌دهد و چین را به بزرگترین تولید کننده پوست گاو در جهان نیز تبدیل می‌کند. چرم سبک گوسفند و بز دومین منبع بزرگ چرم در صنعت چرم چین است. با بخش عظیم دامداری و صنعت، تولید و فرآیند چرم به خوبی تثبیت شده است.

صادرکنندگان چرم

برزیل

برزیل دومین کشور بزرگ تولید کننده چرم در جهان است. صنعت چرم و پوست برزیل بیش از 2.4 میلیارد فوت مربع چرم در هر سال تولید می‌کند. تولید چرم در برزیل عمدتا پوست روشنی است که از حیوانات گاو تولید می‌شود. چرم تولید شده از حیوانات گاو در برزیل حدود 1.8 میلیارد فوت مربع در سال است که آن را به بزرگترین مشارکت کننده در صنعت چرم برزیل تبدیل می‌کند. پوست گوسفند و بز حدود 4 درصد از صنعت چرم در برزیل را تشکیل می‌دهد.

روسیه

روسیه همچنین یکی از 3 کشور برتر تولید کننده چرم در جهان در سال 2020 است. روسیه در گذشته بزرگترین تولید کننده چرم در جهان بود، اما تولید صنعت پوست آن پس از دهه 1990 شروع به کاهش کرد. در حال حاضر، روسیه سالانه 1.4 میلیارد فوت مربع چرم، تولید می‌کند که در رتبه سوم لیست تولید کنندگان بزرگ چرم قرار دارد. بیشتر چرم تولیدی در روسیه، چرم سبک از حیوانات گاو است. نزدیک به 8 درصد چرم، از گوسفند و بز تهیه می‌شود. کمتر از 3 درصد از کل چرم تولید شده، پوست سنگین است.

 بهترین چرم دنیا را بشناسید!

چرم مراکشی 

مراکش، کشوری در شمال غربی آفریقا می‌باشد که دارای مرغوب‌ترین و سخت‌ترین چرم در سطح جهان است. بعد از دوخته شدن، به مرور زمان این چرم برنزه رنگ می‌شود که جذابیت آن را چند برابر می‌کند و از همه مهم‌تر انعطاف پذیر می‌شود. از این چرم اکثرا برای صحافی جلد کتاب استفاده می‌شد اما امروزه برای تهیه اجناس چرمی از جمله کیف‌های زنانه، کیف پول و انواع لباس‌ها، قابل فرآوری می‌باشد.

چرم اسپانیایی

این نوع چرم، از چرم اسب ساخته شده و محصولی باکیفیت، بادوام و مقاوم در برابر نفوذ آب می‌باشد و معمولا برای ساخت کفش‌های مردانه استفاده می‌شود.

چرم روسی  

چرم روسی از ترکیب پوست درخت بید و پوست حیوان تولید شده و چون اولین بار در روسیه ابداع شد، به آن چرم روسی می‌گویند. این چرم هم یکی از مرغوب‌ترین چرم‌های دنیا به حساب می‌آید و رایحه آن طرفداران زیادی دارد. جالب است بدانید که این نوع چرم دیگر منحصر به روسیه نیست و در کشورهای مختلفی تولید می‌شود.

صادرکنندگان چرم

چرم ایرانی به کجا صادر می‌شود؟

ایتالیا، چین و ترکیه مهم‌ترین مشتریان چرم ایرانی هستند که خود عملیات فرآوری شده را انجام می‌دهند. با این وجود، صادرات چرم خام ایرانی سود آنچنانی ندارد زیرا بسیاری از فرصت‌ها از دسترس سرمایه‌گذاران خارج خواهد شد. همچنین فرصت شغلی برای افراد وجود ندارد. تولیدکنندگان ایرانی باید فناوری‌های جدید عملیات فرآوری را بیاموزند تا حوزه خود را در بازار گسترش دهند که درآمد سرانه سالانه افزایش یابد.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم بزرگترین صادرکنندگان چرم جهان را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا اطلاعات جالبی در این زمینه کسب کنید. بزرگترین صادرکنندگان جهان ایتالیا، چین، ایالات متحده آمریکا، کره جنوبی، بریتانیا، مکزیک، لهستان، پاکستان، نیوزیلند و کانادا هستند. علاوه بر بزرگترین صادرکنندگان چرم جهان، کشورهای تولید کننده چرم را نیز معرفی کردیم تا آن‌ها را بشناسید. با توجه به مرغوب و محبوب بودن جنس چرم، امید داریم کشورهای صادرکننده چرم افزایش یابند تا افراد زیادی بتوانند از این جنس فوق‌العاده عالی، استفاده بیشتری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه
فهرست
حساب کاربری من