چارشین > وبلاگ > آموزش > راهنمای خرید محصولات سنگی

راهنمای خرید محصولات سنگی

سنگ و محصولات سنگی، جایگاه و ارزش بالایی در زندگی ما داشته و دارند. در سالیان گذشته، انسان‌های اولیه برای استفاده‌های روزمره خود و راحت‌تر کردن زندگی خودشان محصولاتی از جنس سنگ و گل می‌ساختند، از آن زمان تا الان با وجود پیشرفت‌های زیاد بشریت و ساختن محصولاتی از جنس‌های مختلف و تنوع بالا، همچنان محصولات سنگی طرفدارهای خاص خود را دارد. اگر به محیط اطراف خودمان نگاهی بیندازیم، متوجه این موضوع می‌شویم که محصولات سنگی کاربرد زیادی در زندگی ما دارند مانند هاون برای خرد کردن زعفران و ادویه‌ها، دکوراسیون منازل، دیگ‌های سنگی و غیره. ما در این مقاله سعی داریم شما را با راهنمای خرید محصولات سنگی آشنا کنیم تا هنگام خرید انتخابی درست و خیالی آسوده داشته باشید، پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

مراحل خرید ظروف سنگی

  1. در مرحله اول باید بدانید که چه محصولی را می‌خواهید بخرید. یعنی محصول مورد نیاز خود را مشخص کنید، تا هنگام خرید دچار سردرگمی نشوید.
  2. شرکت، فروشگاه یا سایت مورد اعتمادی را برای خرید خود پیدا کنید. می‌توانید از کسانی که قبلا از آن محصول خریداری کرده‌اند، بپرسید.
  3. راهنمای خرید آن وسیله را بخوانید، مثلا اگر قصد خرید محصولات سنگی را دارید می‌توانید به قسمت راهنمای خرید محصولات سنگی مراجعه کنید.
  4. به کیفیت و مشخصاتی که گفته می‌شود توجه کنید تا محصول، همان چیزی که مدنظر شما است، باشد.
  5. قیمت آن را ببینید و با فروشگاه‌های مورد اعتماد دیگر مقایسه کنید و حواستان باشد که قیمت مناسبی داشته باشد.
  6. در مرحله آخر گارانتی و یا ضمانت آن را بررسی کنید که در صورت مشکل آن را مرجوع یا تعویض کنید.

سرویس‌های سنگی آشپزخانه

اگر قصد خرید جهیزیه خاص یا حتی خرید وسایل تازه و شیک برای آشپزخانه خود دارید، حتما به فکر محصولات سنگی نیز افتاده‌اید که انتخابی جذاب و منحصر به فرد است. البته برای خرید، نیاز به خواندن مقاله‌ای درباره‌ی راهنمای خرید محصولات سنگی دارید، ما اینجا هستیم و به شما کمک کنیم تا بهترین‌ها را از بین صدها مورد انتخاب کنید. سرویس‌های آشپزخانه شامل وسایل زیادی می‌باشند که نوع و جنس‌های مختلفی برای آن وجود دارد، ما در ادامه این مقاله راهنمای خرید آن محصولات از جنس سنگ را به شما خواهیم گفت و به راهنمای خرید تک تک آن‌ها خواهیم پرداخت.

محصولات سنگی

جا ادویه‌ای مدل سنگی

همه‌ی افرادی که آشپزی می‌کنند و زمان زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانند، این را می‌دانند که جا ادویه‌ای استفاده‌ی زیادی در آشپزخانه دارد و مدام از آن‌ها استفاده می‌شود، که این امر باعث می‌شود تا به راحتی از دست یا گوشه‌های کابینت افتاده و بشکند. اما راه‌ حل این موضوع چیست؟ اگر راهنمای خرید محصولات سنگی را خوب بخوانید، جواب سوال را پیدا می‌کنید. برای جلوگیری از مشکل شکست آن‌ها، می‌توانید از جا ادویه‌ای‌های سنگی استفاده کنید که مقاوم هستند، دوام بیشتری نسبت به جنس‌های دیگر دارند و علاوه بر آن زیبایی خاص خود را دارند و جلوه خاص و شیکی به آشپزخانه شما می‌بخشند.

تابه و دیگ سنگی

تابه و دیگ‌های سنگی برای هر خانه‌ای جزو واجبات است زیرا باعث بهتر شدن طعم غذا می‌شود. غذاهایی که درون ظروف سنگی پخته می‌شوند، مدت زمان بیشتری را از ظروف دیگر به خود برای پختن غذا اختصاص می‌دهند. یعنی می‌توان گفت آرام پز هستند. اما نکته مهمی که آن را از بقیه ظروف خاص‌تر کرده است این است که باعث می‌شود تا غذا خوب جا بیفتد.

وسایل زینتی سنگی

وسایل زینتی سنگی برای افرادی مناسب است که سلیقه‌های خاص و متفاوت دارند. زیرا وسایل سنگی جذابیت و حس متفاوتی به دکوراسیون خانه، محل کار و… می‌بخشد. مثلا استفاده از جا شمعی‌هایی از جنس سنگ که هم بسیار زیبا هستند و هم با دوام، یا استفاده از جا‌عودی سنگی روی میزهای مطالعه یا حتی روی اپن آشپزخانه. اما باید بدانید که محصولات سنگی، محدود به یک سری وسیله نمی‌شوند و تنوع زیادی دارند و ممکن است شامل هر وسیله‌ای باشند، مانند میز، زیورآلات، دکوراسیون و غیره.

نکات مهم برای استفاده از محصولات سنگی

  1. ظروف سنگی برای پختن غذاهایی که خشک هستند و هنگام پختن آن آبی در ظرف نیست، مناسب نیستند و بهتر است برای پختن غذاهایی مانند آبگوشت، سوپ یا انواع خورشت‌ها استفاده شوند.
  2. ظروف سنگی برای سرخ کردن مواد غذایی مناسب نیستند.
  3. وقتی که غذا پخت و قابلمه سنگی خالی شد، از گرفتن فوری آن در زیر آب خودداری کنید، زیرا سنگ و یا ظروف سنگی وقتی حرارت می‌بینند، تا مدتی گرما را درون خودشان نگه می‌دارند که این کار باعث ‌می‌شود تا لحظه برخورد آب سرد با آن، ترک برداشته یا بشکند و هزینه‌ای که برای آن محصول داده‌اید هدر شود.

نکات مثبت ظروف سنگی

  • این ظروف به دلیل جنس خود، غذا را تا مدت زیادی گرم نگه می‌دارد و برای جلوگیری از خنک شدن غذا و گرم کردن دوباره آن، می‌توانیم از ظروف سنگی استفاده کنیم.
  • برای ساخت آن از مواد شیمیایی استفاده نشده، در نتیجه هنگام حرارت دیدن و پختن غذا، غذایی سالم خواهید داشت.
  • شستن و تمیز کردن این ظروف راحت است و لکه و چربی از روی آن به راحتی پاک می‌شود.
  • ظروف سنگی آرام پز هستند و باعث می‌شوند طعم غذا بهتر شود.
  • کسانی که کم بود آهن دارند می‌توانند از این ظروف استفاده کنند زیرا ظروف سنگی با خاصیت مغناطیسی خود، آهن را درون خود منتقل می‌کنند.

محصولات سنگی

کلام آخر

وقتی قصد خرید محصولی را دارید که سابقه قبلی از آن خرید را نداشته و اطلاعات زیادی راجع به آن محصول ندارید، همیشه بهترین راه، خواندن راهنمای آن محصول است. ما ممکن است بدون خواندن راهنما، وسیله‌ای را بخریم و از آن استفاده کنیم و با یک اشتباه ساده باعث خراب شدن یا شکستن محصول شویم اما وقتی با اطلاع و راهنمای قبلی محصول را خریده باشیم، هم با طرز کار با آن آشنا هستیم و از نکات مربوط به خراب نشدن آن مطلع هستیم، هم خیالی آسوده داریم که پول خود را هدر نداده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه
فهرست
حساب کاربری من