چارشین > وبلاگ > فرهنگ > مقایسه قیمت ظروف سفالی، سرامیکی و چینی

مقایسه قیمت ظروف سفالی، سرامیکی و چینی

مقایسه قیمت ظروف

حتما برای شما هم پیش آمده‌است که در هنگام خرید ظروف آشپزخانه دچار تردید شده‌­باشید که کدام نوع از ظروف، قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند و عوامل تاثیرگذار در قیمت آن‌ها چیست؟ امروزه یکی از چالش برانگیز‌ترین موضوعاتی که در هنگام خرید ظروف آشپزخانه علاوه بر جنس و کیفیت، مورد توجه قرار می‌گیرد، قیمت هر نوع از ظروف و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر است. ما در ادامه مقاله قصد داریم به بررسی قیمت ظروف سفالی، سرامیکی و چینی بپردازیم تا با راهنمایی‌‌های کاملی که در اختیار شما قرار می‌دهیم، تجربه‌ی یک خرید لذت بخش را داشته باشید.

فاکتورهای مهم در تعیین قیمت ظروف

قیمت ظروف

در تعیین قیمت ظروف، عوامل زیادی تاثیر دارند که باعث می‌شوند قیمت آن کالا گران، ارزان یا مناسب باشد. مثلا ممکن است ظروفی با درصد خلوص بالا ساخته شوند و به همین دلیل قیمت آن‌ها گران شود. یا مثلا برای تزئین ظروف از دقت و ریزه‌کاری زیادی استفاده شود که چون زحمت زیادی دارد قیمت آن را بالا ببرد. به طور کلی عوامل زیادی در تعیین قیمت ظروف نقش دارند اما چیزی که مهم است این است که آیا آن ظروف قیمت مناسبی دارند یا نه؟ برخی از فروشگاه‌ها و سایت‌ها به دلیل محبوبیت و شهرتی که دارند کالا و اجناس خود را با قیمت بالا می‌فروشند. همین دلیل باعث می‌شود که نوسانات قیمت در مورد یک کالا زیاد باشد. در ادامه همین مطالب به بررسی تک‌تک این عوامل تاثیرگذار در قیمت ظروف می‌پردازیم و آن‌ها را به‌طور کامل برای شما شرح می‌دهیم.

اصل یا تقلبی بودن ظروف

این روزها در بازارهای فروش ظروف، نوسانات زیادی به چشم می‌خورد و گاهاً در یک فروشگاه یک نوع محصول ممکن است ۲ قیمت داشته باشد که علت آن به‌خاطر اصل یا تقلبی بودن آن می‌باشد. اما ممکن است برای همه ما پیش بیاید که در نگاه اول و بررسی کالا از اصل بودن آن مطمئن نشویم و کالای تقلبی را با قیمت اصل خریداری کنیم. در این‌گونه مواقع همیشه خرید‌های خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید که قبلا تجربه خرید از آن را دارید یا شخصی از آن‌جا خرید کرده و این اطمینان را به شما می‌دهد. اگر قصد دارید از بین ظروف سفالی، سرامیکی یا چینی یکی را خریداری کنید اما قیمت آن‌ها برای شما مهم است، در مرحله اول هدف خود را مشخص کنید که آیا محصولی که می‌خواهید اصل باشد یا تقلبی؟

در صورت دانستن جواب این را هم در نظر داشته باشید که قیمت ظروف اصل با تقلبی تفاوت زیادی دارد و کیفیت آن‌ها نیز یکسان نخواهید بود. در مرحله بعدی ظروف خود را انتخاب کنید که چه چیزی را می‌خواهید خریداری کنید. سردرگمی هنگام خرید باعث می‌شود که نتوانید انتخاب درستی داشته‌باشید. اگر ظروف خود را انتخاب کردید و حالا نوبت مقایسه آن ظروف از نظر نوع جنس و قیمت است.

نوع و کیفیت محصولات در تولید

قیمت ظروف

هنگام تولید یک محصول در صورت اضافه کردن ناخالصی به آن یا استفاده نکردن از مواد درجه ۱ ممکن است کیفیت آن پایین بیاید و از نظر قیمت هم ارزان‌تر شود. این مسئله برای هر سه نوع محصول یعنی سفالی، سرامیکی و چینی صدق می‌کند. مثلا اگر قصد خرید یک لیوان را دارید که جنس آن برای شما مهم نیست و قیمت ظروف را می‌خواهید مقایسه کنید، تا محصول مقرون به صرفه‌تر را تهیه کنید، اول باید از شرکت سازنده آن مطمئن شوید. به‌طور کلی محصولات سرامیکی نسبت به چینی و سفالی قیمت بیشتری دارند. این نکته را باید درنظر گرفت و نباید انتظار داشت که محصول سرامیکی ارزان قیمت با کیفیت خوب خرید.

در ساخت و تولید ظروف زحماتی زیادی به‌کار می‌رود به همین سبب با توجه به آن یک قیمت برای محصول تعیین می‌کنند که ارزش کارهایشان را داشته باشد. ظروف سفالی که ساخت دست هستند زحمات زیادی برای آن کشیده ‌می‌شود که طبیعتا قیمت آن کمی نسبت به ظروف چینی بالاتر است. یکی دیگر از نکاتی که در قیمت ظروف تاثیر دارد تزئین و ریزه‌کاری‌های به کار رفته در آن است. محصولاتی که از تزئینات زیبا و با دقتی برخوردارند قیمت بیشتری نسبت به بقیه ظروف دارند.

تاثیر مد شدن ظروف در قیمت آن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید یک ظروف به رایج شدن آن دقت کرده باشید و تنوع آن در مغازه‌ها توجه شما را جلب کرده باشد. در عرصه مد اجناسی که به شهرت می‌رسند ناگهان افزایش قیمت پیدا می‌کنند. اخیرا ظروف سرامیکی در بین خریداران محبوبیت زیادی پیدا کرده‌است و یکی از دلایل بالا بودن قیمت ظروف سرامیکی همین می‌باشد. اجناسی که در بین مردم محبوبیت و رضایت زیادی را داشته باشد، در اکثرا مواقع قیمت آن به نسبت بقیه ظروف افزایش پیدا می‌کند. ظروف چینی اخیرا به دلیل محبوبیت بیشتر سفال و سرامیک کاهش قیمت داشته، البته در همه فروشگاه‌ها این‌گونه نیست. اکثرا در فروشگاه‌های معروف و بزرگ بیشتر دیده می‌شود.

در خرید هر وسیله اگر به مهد تولید آن وسیله مراجعه کنید یا از فروشگاه‌های اینترنتی همان شهر خریداری کنید، قیمت‌های مناسب‌تری برای آن محصول می‌بینید. مثلا قیمت ظروف سفالی در لالجین به نسبت بقیه جاهای کشور ارزان‌تر و مناسب‌تر است و تنوع بیشتری برای آن می‌توانید پیدا کنید. ظروف چینی هم در سراسر کشور پیدا می‌شود و دسترسی به مدل‌های جدید آن کار دشواری نیست. ظروف سرامیکی هم در خیلی از شهر‌ها وجود دارد مثلا در همدان ظروف سرامیکی تنوع زیادی دارد و مدل‌های زیادی از آن‌ها را می‌توان یافت.

مزایا و معایب ظروف سفالی، سرامیکی و چینی

قیمت ظروف

  • ظروف سفالی: این ظروف، استفاده­‌ی زیادی دارند مانند لیوان، پارچ و وسایل دکوری. اما از سفال برای آشپزی استفاده زیادی نمی‌کنند زیرا احتمال ترک خوردن آن وجود دارد. ظروف سفالی ۲ نوع هستند، لعاب‌دار و بدون لعاب، که از نظر پزشکی استفاده از ظروف بدون لعاب توصیه نمی‌شود و غیر بهداشتی است.
  • ظروف سرامیکی: این نوع ظروف هم نوعی سفال بوده که از لعاب بهتری برای آن استفاده می‌شود و کیفیت و استحکام بیشتری نسبت به سفال دارد. در برابر حرارت نیز مقاومت بوده و برای قرار دادن درون فر نیز مناسب است. تنها عیب آن شکننده بودن است که در صورت مراقبت از آن عمر طولانی خواهد داشت.
  • ظروف چینی: این نوع ظروف به دلیل سبک بودن استفاده زیادی در آشپزخانه دارند و مقاومت خوبی در برابر خط و خش دارند. اگر از کیفیت بالایی برخوردار باشند در برابر حرارت‌ هم مقاوم هستند. از معایب ظروف چینی هم مانند بقیه، به شکنندگی آن می‌توان اشاره کرد. در این ظروف احتمال لب‌پر شدن در برابر ضربه نیز زیاد است.

در کلام آخر

به‌طور کلی قیمت ظروف به عوامل زیادی بستگی دارد که به بررسی تک‌تک آن‌ها پرداختیم، اما به‌طور کلی نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن گفت زیرا با توجه به وضعیت بازار و نوسانات آن، هر لحظه قیمت‌ها بروز می‌شوند اما به طور کلی با توجه به ویژگی‌هایی که از ظروف گفته شد تنها تفاوت این ظروف در نوع مواد اولیه آن‌ها است و علت متفاوت بودن قیمت آن به‌خاطر دلایلی است که بالاتر ذکر شد.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه
فهرست
حساب کاربری من