چارشین > وبلاگ > آموزش > هفت روش کاربردی برای فروش مستقیم صنایع دستی

هفت روش کاربردی برای فروش مستقیم صنایع دستی

ایران کشوری است که در آن افراد زیادی از مهارت و دانش سنتی در تولید کالاهای صنایع دستی برخوردارند. اکثر این جمعیت سعی می­‌کنند از مهارت خود کسب درآمد داشته باشند. تولید‌‌کنندگان صنایع دستی، برای داشتن تجارتی موفق و رو به پیشرفت لازم دارند روش‌­های کاربردی فروش مستقیم صنایع دستی را بدانند. صنایع دستی نیز نقش بسیار مهمی در تولید ارز دارند. با این حال، صنعت صنایع دستی آنچنان که شایسته است مورد توجه قرار نمی­‌گیرد. بازاریابی نقش بسیار مهمی را برای این صنایع نیز ایفا می­‌کند. موفقیت صنایع دستی به این بستگی دارد که صنعتگران تا چه حد می­‌توانند محصولات را مطابق با اولویت مصرف کنندگان تولید کنند. اصلی‌­ترین روش­‌های فروش مستقیم صنایع دستی را برای شما نام می­‌بریم:

  • فروش آنلاین
  • فروش در رویدادهای حضوری (مانند نمایشگاه‌های صنایع دستی و فروشگاه‌ها)
  • فروش عمده مستقیم به شرکت‌ها

اقلام دست‌ساز اغلب محصولات منحصر به فردی هستند که سازندگان آن­‌ها توجه ویژه‌­ای به جزئیات دارند که یافتن این جزئیات در اقلام تولید انبوه دشوار می‌باشد. این موضوع باعث می­‌شود بازاریابی دشوارتر باشد. در این مقاله قصد داریم بهترین و کاربردی‌­ترین راه­‌های فروش مستقیم صنایع دستی را به صورت کامل به شما توضیح دهیم. همراه ما بمانید.

فروش مستقیم صنایع دستی

روش‌­های موثر برای فروش مستقیم صنایع دستی

در این قسمت، ما چند روش کاربردی برای فروش مستقیم صنایع دستی را که بسیار ساده و مفهومی می­‌باشد به شما معرفی خواهیم ‌کرد تا کسب درآمد بهتر و بیشتری از هنر دستانتان داشته باشید.

1.     فروشگاه­‌های صنایع دستی

اولین و ساده­‌ترین روشی که برای فروش مستقیم صنایع دستی به ذهن می­‌رسد، بازگشایی یک فروشگاه است. احتمالا این روش برای فروش با هزینه­‌هایی مانند خرید یا اجاره مغازه و فروشگاه و دیزاین داخلی مواجه است. موضوع مهمی که بسیار خلاقانه و قابل توجه می‌­باشد، این است که شما در فروشگاه مجبور نیستید فقط یک محصول را بفروشید. شما می­‌توانید در فروشگاه خود مواد اولیه مربوط به محصول را هم بفروشید. در بعضی فروشگاه‌­ها قسمتی از فضا می­‌تواند برای آموزش هم باشد. موضوع مهمی که لازم است به آن توجه کنید موقعیت مکانی شما می‌­باشد.

2.  سایت اینترنتی (Website)

داشتن یک وب سایت اختصاصی برای بازاریابی در فروش مستقیم صنایع دستی ضروری می­‌باشد. مشتریانی که قصد دارند از کسب و کار شما آموزش ببینند، احتمالا وب سایت شما را جستجو می‌­کنند. پس باید یک وب‌سایت حرفه‌ای طراحی شده با عنوان هنر و کار خود داشته باشید. وب سایت شما باید اطلاعاتی در مورد فروشگاه شما داشته باشد، در صورت داشتن یک سایت اینترنتی باید اطلاعات مهمی را در آن انتشار کنید. انواع محصولاتی که می‌­سازید و می­‌فروشید و قیمت آن­‌ها، نحوه خرید محصولات، در مورد خودتان و شرکتتان اطلاعاتی هستند که لازم است در سایت مختص به شما قرار گیرند.

3. رسانه­‌های اجتماعی و فضای مجازی

هنگامی که یک وب سایت دارید، باید کسب و کار و محصولات خود را در انواع سایت‌­های شبکه­‌های اجتماعی نیز معرفی کنید. سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، گوگل پلاس، پینترست و حتی اینستاگرام صفحات مخصوص کسب‌وکار را ارائه می­‌کنند که می‌توانید از آن­‌ها استفاده کنید. این سایت‌ها را مرتبا با عکس‌های محصولات خود به‌روزرسانی کنید و در صورت امکان برای تبلیغات در سایت‌ها هزینه کنید. ترفند مناسبی که در این روش باید از آن استفاده کنید، پرسش و پاسخ می­‌باشد. به این صورت که شما از مشتریان و مصرف­کنندگان محصول خود نظر می‌­خواهید. اگر محصول شما رضایت مشتری را جلب کرده باشد آن­‌ها با نظرات مثبتی که با کامنت به شتراک می­‌گذارند، اعتماد مشتریان جدید را جلب می­‌کنند. در ادامه به چند روش دیگر برای فروش مستقیم صنایع دستی اشاره می­‌کنیم.فروش مستقیم صنایع دستی

4.  تبلیغات و اطلاع رسانی

تبلیغات، چه به صورت چاپی سنتی و چه به صورت آنلاین، یکی دیگر از روش‌­های آزمایش شده و واقعی برای بازاریابی محصولات دست ساز شما است. خرید تبلیغاتی که در گوگل و سایر وب سایت­‌های جستجوی اینترنتی پخش می­‌شوند یکی از روش‌­های فروش مستقیم صنایع دستی می­‌باشد. این شکل از تبلیغات مستقیم باید به طور خاص مخاطب را هدف قرار دهند، به این صورت که کاربر محصولاتی که شما تولید می‌کنید را می­‌خواهد و به آن نیاز دارد. یک کارگزار تبلیغات آنلاین که تخصص بیشتری دارد، می­‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. حتی اگر به صورت آنلاین تبلیغ می­‌کنید، از تبلیغات چاپی و سنتی غافل نشوید. مهم‌­ترین قدم این است که به دنبال انتشاراتی در همان حوزه فعالیت خود باشید، یعنی انتشاراتی که موضوع آن­‌ها مطابق چیزی است که قصد دارید بفروشید. سعی کنید در مجلات مرتبط هم تبلیغاتی را برای رونق کار انجام دهید.

5. فروشگاه‌­های آنلاین (Online shop)

داشتن یک وب سایت برای فروش مستقیم صنایع دستی شما کافی نیست. شما همچنین باید آن­‌ها را از طریق سایت­‌های مختلف بفروشید. سایت چارشین، یکی از این وب سایت­‌هایی است که در  آن صنایع دستی به فروش می­‌رسند. برخی از سایت­‌ها به شما این امکان را می­‌دهند که طراحی سایت با سلیقه شما باشد. هر سایتی را که انتخاب می­‌کنید، باید به یک سری موارد توجه کنید. مواردی مانند فروشندگان برتر آن سایت و نحوه بازاریابی محصولات شما که قرار است با چه ترفندی فروخته شوند. همینطور شما باید از محصولات مشابه شما که فروش خوبی دارند، درباره قیمت گذاری ایده بگیرید.

6.  نمایشگاه­های فروش مستقیم صنایع دستی

سعی کنید به طور انحصاری روی فروش آنلاین محصولات دست ساز خود تمرکز نکنید. برخی از محصولات تولید شده، زمانی بهتر به فروش می‌­رسند که مردم بتوانند آن‌­ها را لمس کنند، کیفیت آن را احساس کنند و شخصا آن­‌ها را ببینند. سعی کنید برای فروش مستقیم صنایع دستی خود در نمایشگاه­‌های مختلف صنایع دستی شرکت کنید. نمایشگاه­‌های صنایع دستی با موضوعات مختلف در بازه­‌های زمانی متفاوت ایجاد می­‌شوند. باید یک غرفه را در نمایشگاه اجاره کنید. تجربه ثابت کرده با توجه به شرایط نمایشگاه مانند بازه زمانی و … قیمت اجناس افزایش یا کاهش می­‌یابد. شما همچنین می­‌توانید، تابلوهای تبلیغاتی مناسبی مانند یک بنر حرفه­‌ای که مشتریان را جذب می‌­کند، برای غرفه خود آماده کنید.فروش مستقیم صنایع دستی

7. بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم برای فروش مستقیم صنایع دستی یک روش تضمین شده می­‌باشد. طبق تجربه­‌های کسب شده از افراد حاظر در این حوزه، اگر بازاریابی توسط صاحب شغل انجام شود موثرتر است. درواقع شخصی که محصولی را تولید می­‌کند بهتر آن را می‌­شناسد و با کیفیت بالاتری می­‌تواند آن را در بازار معرفی کند. پس این روش را دست کم نگیرید. ما تا این قسمت از مقاله هفت روش برای فروش مستقیم صنایع دستی را شرح دادیم و جزئیاتی راجب آن را به شما گفتیم.

سخن پایانی

در این مقاله کوتاه و مفید سعی کردیم هفت روش از بهترین روش­‌های موجود برای فروش مستقیم صنایع دستی را برای شما شرح دهیم. در موارد گفته شده به نقاط قوت و ضعف روش اشاره کردیم. راهنمایی‌­های لازم را برایتان گفتیم تا در هنگام راه‌­اندازی تجارت و کسب و کار به حداقل مشکل برخورد کنید. امیدوارم از مطالعه این مقاله به هدف خود رسیده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه
فهرست
حساب کاربری من