چارشین > وبلاگ > آموزش > پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی کدام‌اند؟

پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی کدام‌اند؟

آیا به دنبال یک راه سرگرم کننده، آسان و مبتدی برای کسب درآمد اضافی هستید؟ در مورد صنایع‌ دستی پولساز یا بهتر است بگویم، پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی که فروش خوبی دارند چیزی می‌دانید؟ هر کسی که اشتیاق و میل قوی دارد می‌تواند یک تجارت صنایع ‌دستی راه‌اندازی کند اما همه مشاغل صنایع‌ دستی پول خوبی در نمی‌آورند. اگر از کار‌ دستی و ساختن چیز‌های فانتزی لذت می‌برید، به احتمال زیاد می‌توانید سر‌گرمی خود را به یک تجارت تبدیل کنید. واقعیت این است که همه صنایع‌ دستی به فروش خوبی نمی‌رسند و شما باید پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی را بشناسید. در قدم اول سعی کنید بفهمید چه چیزی بسازید و امیدوار باشید که مردم آثار خلق شده از طرف شما را دوست داشته باشند. در این مقاله مفید و مختصر، پردرآمد ترین حوزه های  صنایع دستی را که مطمئنا درآمد خوبی برای مشاغل خانگی شما ایجاد می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

ما صنایع ‌دستی را در بخش‌های جداگانه دسته‌بندی کرده‌ایم تا شما به راحتی دست ‌سازه خود را پیدا کنید و درباره آن مطالعه کنید و در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید.

پردرآمد ترین حوزه های صنایع دست

معرفی پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی برای فروش

قبل از این معرفی پر کاربرد قصد داریم برای مقدمه، صنایع‌ دستی را تعریف کنیم. صنایع‌ دستی یا همان دست ‌ساز‌­ها، انواع مختلف کار هستند که اشیاء مفید و تزئینی در آن کاملا با دست یا با استفاده از ابزار‌های ساده و غیر‌خودکار ساخته می‌­شوند. بسیاری از صنایع‌ دستی از مواد طبیعی و کاملا بومی استفاده می‌­کنند، در حالی که دیگران ممکن است مواد مدرن، غیر‌سنتی و حتی مواد صنعتی را ترجیح دهند. در اینجا لیست سریعی از پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی برای فروش در دنیای تجارت آورده شده‌است. ممکن است شنیده باشید که ایران زبان دنیا در زمینه صنایع ‌دستی می‌باشد. فقط کافی است مهارت خود را پیدا کنید تا در کشور معروف در خلق صنایع‌ دستی بدرخشید. با ما همراه باشید. لیست پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی:

 

  • فرش بافی
  • نقاشی روی سفال و سرامیک
  • مینا کاری
  • خاتم کاری
  • حصیر بافی
  • مینیاتوری
  • قلم زنی
  • فیروزه کاری

در ادامه این قسمت از مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این هنرهای ارزشمند آشنا کنیم.

 

  1. فرش بافی: یکی از پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی در ایران فرش بافی محسوب می‌شود. ذوق و تمایل به وجود فرش‌های دست ‌بافت در خانه‌های ایرانی نشان می‌دهد که درآمد این شغل بسیار عالی می‌باشد. ایرانیان با صدور فرش‌های دست ‌بافت به خارج از کشور متوجه شدند علاقه و استقبال بقیه کشورها هم به این صنایع‌ دستی زیاد می‌باشد. این صادرات باعث رونق اقتصادی بیشتر در این شغل نیز می‌باشد. در واقع کیفیتی که از نوع بافت و جنس نخ استفاده شده، حاصل می‌شود میزان فروش شما را تعیین می‌کند. ثابت شده‌است در ایران شهرهای کاشان، یزد، اصفهان، تبریز و کرمان قالی‌های بهتری را تولید می‌کنند. گلیم بافی، جاجیم بافی و گبه بافی از انواع مختلف این کار هستند. پشم، پنبه و ابریشم مواد مورد نیاز شما در این شغل می‌باشد. نقش و نگار و رنگ‌های فرش‌های ایرانی بسیار دیدنی و چشم‌نواز هستند و این لذت مشتری را وادار به خرید می‌کند.معرفی پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی برای فروش
  2. نقاشی روی سفال و سرامیک: این هنر زیبا یکی دیگر از پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی در کشور ما است. حتما می‌دانید که سفال کاری به تنهایی یکی از صنایع‌ دستی محسوب می‌شود و خواهان بسیار زیادی دارد. حال پیشنهاد ما برای رونق اقتصادی و جذابیت بیشتر این کار، طراحی نقش و نگار روی آن است. برای اماکن فرهنگی و سنتی یا حتی اماکن تفریحی مانند سفره‌خانه‌ها از ظروف یا گلدان‌های سفالی و سرامیکی به نقش و نگار و رنگ و لعاب آغشته شده، استفاده می‌کنند. در ایران، شهر همدان به عنوان فعال‌ترین شهر در این حوزه شناخته می‌شود.
  1. مینا کاری: مینا کاری به هنر آتش معروف است. به این صورت که به کمک آتش و لعاب مینا، طرح و نقشی را روی اجسام فلزی حک می‌کنید. این اجسام فلزی بیشتر از جنس نقره و مس می‌باشد. اصفهان شهر معروف مینا کاری در ایران می‌باشد. در سال 1387 یکی از آثار مینا کاری که در اصفهان خلق شده بود، به ثبت ملی رسید که باعث شد این هنر هم در دسته‌بندی پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی قرار بگیرد.
  1. خاتم کاری: خاتم کاری یا منبت کاری یکی دیگر از پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی در ایران است که در شهر شیراز به رونق رسیده است. در ارائه این هنر به موادی مانند چوب‌های گردو، فوفل، آبنوس، عناب و عاج، استخوان، طلا و برنج نیاز داریم. به این صورت که به کمک آن‌ها وسایل تزئینی ارزشمند می‌سازیم.
  2. حصیر بافی: حتما اسم گیاه سوف را شنیده‌اید. این گیاه بیشتر اطراف مناطق آبی دیده می‌شود. پس دسترسی به مواد اولیه این دست ‌ساز برای مناطق شمالی و جنوبی که در مجاورت آب هستند راحت است. شما تنها لازم است مهارت داشته‌ باشید و با بازی دست گیاه را تبدیل به سبد، کلاه و… کنید. این شغل به دلیل راحتی و نیاز به سرمایه کم به یکی از پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی تبدیل شده‌است.معرفی پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی برای فروش
  3. مینیاتوری: هنر مینیاتوری یک هنر شگف‌انگیز می‌باشد. تناقض در تاریخی و مدرن بودن این دست ‌سازه حیرت‌آور است. در این هنر هدف نقاشی، شرح موضوعات مذهبی و اساطیری است. در اکثر این نقاشی‌ها جزئیات داستان با رنگ­‌های روشن به نمایش کشیده می­‌شوند. مینیاتوری هم یکی از پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی به شمار می‌­آید.
  4. قلم زنی: قلم زنی یا حکاکی از دیگر هنر­های به جا مانده از دوره صفوی می­‌باشد. کار اصلی در این شغل حک نقوش روی فلزاتی مانند نقره، مس، برنج و طلا می­‌باشد. اصفهان شهر معروف در قلم زنی که یکی از پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی است، به شمار می­‌آید.معرفی پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی برای فروش
  5. فیروزه کاری: هنر زیبا و چشم‌­نواز فیروزه کاری هم از پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی ایران است. شاید فکر کنید از فیروزه فقط در جواهرات استفاده می­‌شود اما جالب است بدانید از این سنگ قیمتی در آراستن ظروف مسی، گلدان، ظروف، شمعدان و … هم به کار برده می­‌شود.معرفی پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی برای فروش

در اصل تعداد بیشتری شغل را می­‌توان به عنوان پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی ایران نام برد اما مهم­‌ترین آن­‌ها موارد ذکر شده در بالا هستند. صنایع دستی مانند محصولات چرمی، طلاکوبی، صحافی سنتی، معرق کاری، سوزن دوزی، سرمه دوزی و … هم وجود دارند.

به یاد داشته باشید مهم‌­ترین مورد که موجب پیشرفت شما می­‌شود علاقه شما نسبت به کاری است که انجام می­‌دهید. قبل از شروع هر کاری هدف خود را مشخص کنید به طور مثال شما برای چی فرش می­‌بافید؟ برای استفاده خودتان؟ برای فروش؟ بعد از این به ویژگی­‌های خواسته خود توجه کنید. فرش با چه طرح و رنگی استقبال بیشتری دارد؟ همه این‌ها به شما کمک می­‌کند تا تجارت موفق‌­تری داشته باشید.

سخن پایانی

در این مقاله قصد داشتیم با معرفی پردرآمد ترین حوزه های صنایع دستی شما را راهنمایی کنیم. همانطور که متوجه شدید ایران کشوری است که در آن بسیاری از صنایع دستی به شکوفایی رسیده‌­اند. این یک فرصت مناسب است تا از موقعیت استفاده کنید و مهارت خود را پیدا کنید. حالا با مهارت به دست آمده کسب و کار خود را راه­‌اندازی کنید. چه چیزی بهتر از این که با یک سری مواد اولیه می­‌توانید درآمد داشته باشید. امیدوارم راهنمایی­‌ها کفایت کند و شما بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه
فهرست
حساب کاربری من