چارشین > وبلاگ > آموزش > چگونه کسب و کار سفالگری خودمان را راه اندازی کنیم؟

چگونه کسب و کار سفالگری خودمان را راه اندازی کنیم؟

سفالگری قطعا یکی از بهترین سرگرمی­‌هایی است که می­‌توانید به یک کسب و کار تبدیل کنید. راه اندازی کسب و کار سفالگری خود به پول زیاد و مهارت­‌های دیوانه‌وار نیاز ندارد. تا زمانی که اصول اولیه ساخت سفال را بدانید و تمرین و تجهیزات اولیه داشته باشید، می­‌توانید فروش هنر خود را به عنوان یک کار جانبی یا به عنوان یک تجارت تمام وقت شروع کنید. راه اندازی یک کسب و کار سفالگری نیاز به تفکر زیاد و کمی احتیاط دارد. اگر از هر کارآفرینی بپرسید، میداند که راه اندازی یک کسب و کار با چالش‌­هایی همراه است. راه اندازی یک کسب و کار سفالگری نیز نیاز به تلاش، فداکاری و مهم‌­تر از همه اشتیاق دارد. ما در اینجا برای شروع مقاله 5 مورد از مزایا اصلی راه اندازی کسب و کار سفالگری را برای شما جمع آوری کرده‌­ایم.

کسب و کار سفالگری

امکان راه اندازی کسب و کار خود از خانه

 برای راه اندازی کسب و کار سفالگری خود نیازی به داشتن یک کارگاه بزرگ ندارید. شما می­‌توانید این کار را در خانه، در یک اتاق کوچک، انباری، حتی زیر شیروانی شروع کنید و احتیاجی نیست که سرمایه اولیه زیادی داشته باشید. حداقل این روش کار را در ابتدا شروع کاریتان می­‌توانید پیش ببرید و بعد از پیشرفت و به دست آوردن تجربه کافی برای راه اندازی کسب و کار سفالگری در یک کارگاه بزرگ سرمایه گذاری کنید و به تمام اهداف و رویاهایتان برسید.

زمان ساخت سریع

از گذشته تا به امروز روش‌­های زیادی به وجود آمده که بتواند زمان پخت سفال را کاهش دهد و محصولات زیادی را به بازار عرضه کند. در طی دهه­‌های اخیر نسل جدیدی از کوره­‌ها را به بازار عرضه کرده‌اند. سفالگران نیز با انتخاب این 3 نوع کوره‌­ها (کوره­‌های الکتریکی، کوره گازی و کوره تونلی)  زمان پخت سفال را کاهش می‌دهند تا محصولات بیشتری با سرعت بالایی به بازار عرضه کنند و این نکته هم قابل بیان است که با این کوره‌ها می­‌توانند حرارت پخت را کنترل کنند و در نتیجه شکستگی و ترک خوردگی محصولات را کاهش دهند و در تولید محصولات با کیفیت موفق شوند.

کسب و کار سفالگری

پتانسیل درآمد نامحدود

با راه اندازی یک کسب و کار سفالگری، هیچ سقفی برای درآمد شما وجود ندارد. هرچه مهارت‌های شما قوی‌تر باشد و انرژی و زمان بیشتری برای حرفه خود صرف کنید، سود حاصل از سفالگری هم بیشتر می‌­شود و این نکته قابل بیان است که برای سود بیشتر حتما باید بتوانید محصولات خود را به بازارهای داخلی و حتی به بازار­های خارجی صادر کنید. برای صادر کردن محصولات سفالگری حتما باید متناسب با خواسته و نیاز مردم محصولات تولید کرد. با رعایت این نکات می­‌توان گفت کسب و کار سفالگری یک کسب و کار بسیار پرسود می‌باشد.

تو رئیس خودت هستی

با راه اندازی یک کسب و کار سفالگری، شما کسی هستید که تقریباً برای تمام عملیات از جمله نوع ساخت محصول، تهیه لوازم و امکانات مورد نیاز برای ساخت محصول و همچنین کجا و چگونگی عرضه محصول را شما به تنهایی تصمیم می‌­گیرید و این کار می­‌تواند به شما حس قدرت و انرژی بدهد و هر تصمیم درست در این کسب و کار سفالگری باعث می‌­شود شما اعتماد به نفس بالایی پیدا کنید و قدم‌­های بیشتر و پرتلاش‌­تری را برای موفقیت در کارتان بردارید.

شما باید کاری را انجام دهید که واقعاً دوست دارید!

با راه اندازی یک کسب و کار سفالگری، می‌­توانید انرژی خود را صرف کاری کنید که واقعاً به آن علاقه دارید و به زودی متوجه خواهید شد که تا حد امکان زمان و انرژی بیشتری را برای موفقیت در کسب و کار مورد علاقه خودتان اختصاص می­‌دهید. با شروع یک کسب و کار سفالگری، هرگز لحظه­‌ای کسل کننده را تجربه نخواهید کرد. هم به دلیل علاقه شما به این کار و هم به دلیل تنوعی که شغل شما دارد، برای شما این امکان را فراهم می­‌کند با افراد جالبی از هر طبقه‌­ای آشنا شوید. در این مقاله اطلاعات اولیه در مورد نحوه راه اندازی یک کسب و کار سفالگری را خواهید یافت که به 3 دسته تقسیم می‌­شوند:

  • فضا و تجهیزات مورد نیاز
  • الزامات قانونی برای راه اندازی یک کسب و کار
  • نحوه تبلیغ و فروش هنر خود

فضا و تجهیزات مورد نیاز برای سفالگری چیست؟

  • خاک رس
  • چرخ
  • کوره
  • ابزار دستی
  • ابزار کنده کاری و شکل دهی
  • لعاب و رنگ‌ها
  • میز کار
  • قفسه‌های انبار کردن و نمایش
  • کوره دستی یا کامپیوتری
  • دستگاهی برای مخلوط کردن مواد

در حالی که برای راه اندازی یک کسب و کار سفالگری به تجهیزات نیاز دارید، نیازی به داشتن کارگاه خصوصی خود ندارید. هر فضایی که بتوانید به راحتی در آن کار کنید، می‌­تواند به کارگاه سفالگری شما تبدیل شود. وقتی صحبت از تجهیزات می­‌شود، واقعاً به نوع قطعاتی که می‌خواهید خلق کنید، بستگی دارد. با این حال، اگر قصد راه اندازی کسب و کار سفالگری را دارید، قطعاً به چرخ سفالگری و کوره نیاز خواهید داشت، زیرا تولید را سریع و کارآمد می­‌کنند. کوره‌ها در اندازه‌­های مختلفی تولید می­‌شوند. همه آن‌ها به طور مشابه کار می­‌کنند، همه چیز بستگی به محصولاتی دارد که قصد دارید تولید کنید.

هنگامی که یک کسب و کار سفالگری را راه اندازی می­‌کنید، معمولاً کوره و چرخ­‌های سفالگری بزرگ­ترین سرمایه گذاری است که باید قبل از شروع به کسب کار سفالگری انجام دهید. همه ابزارها و تجهیزات دیگر (ابزار مدل‌سازی، تجهیزات ایمنی، مواد تزئینی و سایر لوازم) بسیار ارزان‌تر هستند و بسته به نوع اقلامی که می‌سازید، بسیار متفاوت هستند. بنابراین شاید فقط به تعدادی از آن­‌ها نیاز داشته باشید.

مراحل قانونی راه اندازی کسب و کار سفالگری چیست؟

برای  شروع کسب و کار سفالگری حتما باید در مرحله اول مجوز‌ها و گواهی‌های لازم را برای ادامه کار بگیرید تا در طول مسیر دچار مشکل نشوید. عدم موفقیت در دریافت مجوز‌ها و گواهی‌های لازم ممکن است باعث ایجاد مشکل و یا حتی منحل شدن کسب و کار سفالگری­‌تان شود. پس بهتر است این مرحله از شروع را بسیار جدی بگیرید و با گرفتن مجوزهای لازم با تمام قدرت کارتان را پیش ببرید. بیمه کاری را فراموش نکنید. بیمه برای تمامی صاحبان مشاغل ضروری است.

کسب و کار سفالگری

به چه نوع بیمه‌ای نیاز دارید؟

مانند همه مشاغل، شما باید بیمه داشته باشید؛ زیرا در صورت بروز مشکل از شما محافظت می­‌کند. همه مشاغل، صرف نظر از صنعت، می­‌خواهند بیمه مسئولیت عمومی داشته باشند. بیمه مسئولیت عمومی شما را در برابر موارد زیر محافظت می‌کند:

  • صدمه به اموال
  • آسیب بدن
  • پرداخت‌­های پزشکی
  • صدمه شخصی
  • دفاع قانونی و قضاوت

انواع دیگر بیمه­‌های تجاری که ممکن است یک کسب و کار سفالگری بخواهد عبارتند از:

  • بیمه غرامت کارگران
  • بیمه اموال
  • بیمه چتر
  • بیمه خودرو

سفال‌های خود را کجا بفروشیم؟

اگر می­‌خواهید یک کسب و کار سفالگری راه اندازی کنید، بازاریابی تنها مهم­‌ترین ابزاری است که به شما کمک می­‌کند فروش را افزایش دهید. درک محل فروش می‌تواند بین سودآوری و عدم درآمد کافی برای پرداخت اجاره تفاوت ایجاد کند. شما چندین مکان سودآور دارید که می‌­توانید سفال را به صورت آنلاین و آفلاین بفروشید. برخی از مکان‌هایی که باید برای فروش در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • نمایشگاه­‌های هنر و صنایع دستی
  • بازار کلی فروشی
  • جشنواره‌­های هنر و صنایع دستی
  • گالری­‌ها
  • سایت اینترنتی

چگونه سفال خود را تبلیغ کنیم؟

چندین گزینه در دنیای بازاریابی دیجیتال و سنتی وجود دارد که به شما در فروش سفال کمک می­‌کند. با این حال، بازاریابی دیجیتال راهی برای کسب و کارهای کوچک با منابع محدود است. بازاریابی دیجیتال شامل تبلیغ کسب و کار سفالگری شما در اینترنت از طریق رسانه­‌های اجتماعی، وب سایت خود، فروشگاه تجارت الکترونیک است. فروش سفال با استفاده از پلتفرم‌­های دیجیتال بهترین گزینه برای کسانی است که قصد دارند یک کسب و کار کوچک را از ابتدا راه اندازی کنند، زیرا در مقایسه با اجاره یک نمایشگاه یا دیگر انواع فضای خرده فروشی، می­‌توان آن را بسیار ارزان انجام داد. برخی از رایج‌­ترین روش­‌هایی که سفالگران برای بازاریابی کالاهای خود استفاده می­‌کنند عبارتند از:

  • وب سایت شخصی
  • رسانه­‌های اجتماعی
  • پوستر و بنر­ها
  • خبرنامه

کسب و کار سفالگری

در انتها به 3 نکته بسیار مهم در تبلیغ و فروش سفالگری می‌­پردازیم:

  1. آنچه را که داغ است بفروشید نه آنچه را که می­خواهید!

بسیاری از سفالگران به دلیل علاقه به سفالگری وارد کسب و کار سفالگری می­‌شوند و می­‌خواهند آن را با جهان به اشتراک بگذارند. با این حال، اشتیاق همیشه به معنای کسب و کار خوب نیست. شما نمی‌­توانید وارد کسب و کار سفالگری شوید و فکر کنید که می­‌توانید هر آنچه را که می‌­خواهید بسازید و با بیشترین سود کنار بروید. کسب و کار سفالگری موفق، چیزی را که مشتریانشان می‌­خواهند بخرند می­فروشند. چیزی را که دوست دارید نفروشید، آنچه را که دوست دارند بفروشید. برخی از سفالگرها این سبک را دوست ندارند، اما اگر فقط آنچه را که دوست دارید بسازید، برای تبدیل آن به یک تجارت پرسود، کار بسیار سخت­‌تری خواهید داشت.

  1. از کوچک شروع کنید و بزرگ شوید.

راه اندازی یک کسب و کار سفالگری می­‌تواند با استرس همراه باشد. شاید شما فکر کنید که محصولات فروش نخواهد رفت یا اینکه چگونه امور مالی و تصمیماتی را که می­‌گیرید مدیریت می­‌کنید. همه چیز ممکن است شما را تحت فشار قرار دهد. با شروع آن به عنوان یک درآمد جانبی، نیازی به نگرانی نیست. همانطور که ترفندهای تجارت را یاد می‌­گیرید، به مرور نگرانی‌­های شما هم رفع خواهد شد.

  1. مهارت‌های متنوع مورد نیاز

برای راه اندازی یک کسب و کار سفالگری، به چیزی بیش از مهارت­‌های خوب برای کسب و کار سفالگری نیاز دارید. این به تنهایی برای سودآوری یا می­‌توان اینگونه گفت درآمد با حاشیه سود بسیار بالای شما کافی نخواهد بود. مهارت­‌های دیگری که ممکن است بخواهید یاد بگیرید عبارتند از: مدیریت مالی، مهارت­‌های فروش، شبکه سازی، رهبری، حل مسئله، ارتباط و مذاکره که با یادگیری این موارد شما یک کسب و کار سفالگری فوق‌العاده موفق خواهید داشت.

کلام آخر

مانند هر کسب و کاری، راه اندازی یک کسب و کار سفالگری مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی است. اگر می‌­خواهید درآمدی بیش از طبقه متوسط ​​داشته باشید، باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید. در کنار این موارد، باید بدانید که چگونه سفال خود را قیمت‌گذاری کنید. شما نمی‌خواهید آن‌ها را آنقدر پایین بیاورید تا جایی که چیزی تولید نکنید، اما نمی‌خواهید آنقدر قیمت آن‌ها بالا باشد که کسی آن­‌ها را نخرد. نقطه شروعی داشته باشید و کارهای مورد نیاز را انجام دهید تا از تمام کار سخت خود سود ببرید. این موارد همه چیزهایی است که باید قبل از شروع کسب و کار سفالگری خود در مورد آن­‌ها فکر کنید. دانستن همه این موارد به آمادگی بیشتر شما کمک می­‌کند که موفقیت شما را افزایش دهد و از فرآیند لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
خانه
فهرست
حساب کاربری من